Ravinto

Ravinto

Laadukas ravinto palautumisen tukena Oikeanlainen ruokavalio mahdollistaa hyvän suorituskyvyn yhdessä riittävän aktiivisuuden ja levon kanssa. Epäsäännöllinen ateriarytmi aiheuttaa verensokerin heittelyä ja nostaa siten stressihormonin määrää elimistössä. Verensokerin heittely lisää napostelun tarvetta ja vaikeuttaa painonhallintaa. 

Vinkit palauttavaan ravitsemukseen: 
Syö 3-4 tunnin välein oman energiantarpeesi mukaan 
Syö runsaasti värikkäitä vihanneksia ja marjoja 
Syö hyvänlaatuista proteiinia; esim. kalaa, kanaa, palkokasveja ja vähärasvaisia maitotuotteita 
Suosi täysjyväviljoja 
Syö rasvaista kalaa vähintään kaksi kertaa viikossa ja suosi omega3-rasvahappoja sisältäviä tuotteita 
Juo riittävästi vettä Vältä kofeiinia varsinkin iltaisin 
Vältä alkoholia ja korvaa esimerkiksi tavaksi muodostunut saunaolut alkoholittomalla versiolla 

Osta Palaudutehokkaasti.fi:n ravintoanalyysi (tulossa verkkokauppaan!) 

Hyödyllisiä linkkejä: 
 http://www.sydan.fi/suolatesti
 http://www.sydan.fi/rasvatesti
 https://fineli.fi/fineli/fi/index

Ravinto


Aktiivisuus


Uni ja stressinhallinta