Aktiivisuus

Aktiivisuus

Liikunnan positiiviset vaikutukset palautumiseen 

Säännöllinen liikunta ja hyvä fyysinen kunto auttavat kestämään stressiä ja palautumaan siitä. Liikunta on hyväksi elimistölle sekä fyysisesti että psyykkisesti. Se suojaa monilta sairauksilta, ja yhdessä ravitsemuksen ja levon kanssa mahdollistaa elimistön parhaan suorituskyvyn. 

Vinkkejä palautumista tukevaan aktiivisuuteen: 
Liiku säännöllisesti ja monipuolisesti Kehitä sekä kestävyyttä, lihasvoimaa ja liikkuvuutta 
Löydä itsellesi oikea teho; aloittelevan liikkujan kannattaa välttää liian kovaa liikuntaa 
Muista palautuminen, vaikka kuntosi olisi hyvä 
Kevyt liikunta ei kuormita elimistöä ja sitä voi harrastaa määrällisesti enemmän. 
Esimerkiksi sauvakävely, kevyt jooga ja kevyt arkiliikunta Huomaa, että ylikuormittunut keho ei kestä rasittavaa liikuntaa 

Muista, että vähäinenkin päivittäinen liikunta edistää terveyttä!

Ravinto


Aktiivisuus


Uni ja stressinhallinta