Ravintovalmennukset

Ravintovalmennus palautumisen tukena

Oikeanlainen ruokavalio mahdollistaa hyvän suorituskyvyn yhdessä riittävän aktiivisuuden ja levon kanssa. Epäsäännöllinen ateriarytmi aiheuttaa verensokerin heittelyä ja nostaa siten stressihormonin määrää elimistössä. Verensokerin heittely lisää napostelun tarvetta ja vaikeuttaa painonhallintaa, jaksamista sekä urheilusuorituksia. 

Vinkit palauttavaan ravitsemukseen: 
  1. Syö 3-4 tunnin välein oman energiantarpeesi mukaan 
  2. Syö runsaasti värikkäitä vihanneksia ja marjoja 
  3. Syö hyvänlaatuista proteiinia; esim. kalaa, kanaa, palkokasveja ja vähärasvaisia maitotuotteita 
  4. Suosi täysjyväviljoja 
  5. Syö rasvaista kalaa vähintään kaksi kertaa viikossa ja suosi omega3-rasvahappoja sisältäviä tuotteita 
  6. Juo riittävästi vettä ja vältä kofeiinia varsinkin iltaisin 
  7. Vältä alkoholia ja korvaa esimerkiksi tavaksi muodostunut saunaolut alkoholittomalla versiolla 

Osta Palaudutehokkaasti.fi:n ravintoanalyysi (tulossa verkkokauppaan!) 

Hyödyllisiä linkkejä: 
 http://www.sydan.fi/suolatesti
 http://www.sydan.fi/rasvatesti
 https://fineli.fi/fineli/fi/index

Ravinto


Aktiivisuus


Uni ja stressinhallinta